Dagens halvdana pass

Idag red jag för Gun.
Det var väldigt varmt och jag har varit ute i solen hela dagen så jag kände mig lite slö. Amoure kändes också lite trött.
Framridningen kändes bra, han bjöd väl okej. Formen kändes för det bästa bra.
Började sedan lite på volten med att reglera formen, göra lite övergångar och sedan lite galopp. Han kändes ganska trött i galoppen men samlade ihop sig fint.
Sedan skulle jag rida igenom programmet och det kändes inte så jätte bra, eller till upptagningen i skritten kändes det bra. Hade ingen avgränsning för korta banan så det blev lite vingligt och sedan kickade Amoure i fattningen, gjorde om den så att det blev bättre men sedan drog han verkligen iväg när jag skulle sakta av så jag hann inte alls förbereda halten. I andra fattningen kickade han också, men avsaktningen och uppridningen kändes jättebra.
Trött på att han ska kicka i fattningarna, dock tror jag att det idag berodde på att jag red för mycket, kändes inte alls som det men eftersom han var lite seg så var det säkert så, det tyckte i alla fall Gun.
Red sedan skänkelvikning på diagonalen för att få ihop honom, kände mig lite ofokuserad men efter ett tag gick det bättre!
Avslutade med galoppfattningar, han sparkade inte men han kändes väldigt seg i dem! Blev dock bättre och bättre.
Inte en av våra bästa dressyrträningar men i traven var han faktiskt riktigt fin, så det måste jag ju säga :D
image description

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Haha ja det gör vi ;)

2012-05-22 @ 21:47:54
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0