Pay and Jump 4 mars

Idag var vi faktiskt på Pay and Jump i Stäket :) Jag startade två stycken 70 cm.
Det här var Amoures första "tävling" och jag är nöjd med honom, vi hade inte de bästa förutsättningarna med tanke på att jag knappt ridit honom senaste veckan.
Började med att hoppa fram till första klassen vilket gick bra. Han hoppade snällt. Sedan fick jag komma in på banan när den innan mig red så jag red runt bland hindrena lite och sedan red jag an mot första hindret.
Han var väldigt snäll och hoppade duktigt över hinder 1-5. Hinder 6 var ett murplank och där blev han lite stressad och jag tänkte rida om men då tryckte han så snällt upp mig i väggen så jag hamnade i total obalans och var tvungen att "sitta av". Haha, jag tror att jag skrattade när jag låg på marken. Typiskt mig. Hum.
Men i alla fall, jag satt upp igen och hoppade de resterande fyra hindrena (varav muren två ggr) och det gick jättebra :)
Andra starten gick förstås mycket bättre då han var mer avslappnad, dock kom jag i trav på första hindret vilket resulterade i att han inte lyfte på fötterna och drog ned bakbommen. Annars var han jätteduktig tycker jag :)
Märks dock att han verkligen behöver träna på det här med att komma till nya platser och liknande. Dock var jag förvånad över att han var så pass "otittig" i ridhuset ändå, de har ju fönster ned till caféet men det brydde han sig inte det minsta om.
Andra rundan :) Pappa fotade första och filmade andra, så bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det ser ju jätte bra ut för att vara första tävlingen! :)

Det kommer nog gå bra för er på tävlingarna i framtiden ;D

2012-03-04 @ 19:30:18
Postat av: Tussie - satsande dressyrryttare

Jätteduktiga!!! :D

2012-03-04 @ 21:06:54
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0