Dagens ridpass - på ridbanan

Red Fleur idag, och som rubriken - vi fick rida på ridbanan idag! Så himla skönt att det blivit så varm och ljust ute. Love it!

Idag skulle vi inte rida så komplicerade saker, utan mest fokusera på oss själva. Plus att det var andra gången hästarna reds på ridbanan på 4 månader, så det är lite ''nytt'' för dom. Jag var ganska bestämd från början idag, att hon skulle lyssna på mig osv. Hon är ju ett fuxsto med mycket vilja,haha! 
Vi gjorde skänkelvikningar på kvartslinjen samt volter och halter i båda varven. Skänkelvikningarna kändes sådär idag, det har gått betydligt bättre förut! Men jag är så sjukt glad över hur fint hon gick idag, hade henne verkligen mellan hand och skänkel och hon frustade riktigt ordentligt! Har nog aldrig känts så bra i galoppen som det gjorde idag, hon tröck varken inåt eller hade dåligt tempo. Allt kändes så himla bra idag! Åh är så glad :D Tänk om vi hade köpt henne, för er som inte vet så provred jag henne för lite mer än ett år sen, men blev inget köp då vi hittade Space istället. Men är jätteglad att hon inte är såld, och att jag nu får rida henne en gång i veckan!
Mamma filmade, så film kommer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0