dagens lisa lektion

Jag red fram ute. Och som Lisa sa förra gången ska jag inte jobba honom så hårt i framridningen eftersom att han blir trött. Så red bara på långa tyglar. Idag såg Lisa att Yngves högerben inte trampar under sig över huvud taget. Orkar inte förklara det hela för det är ganska kompliserat med med det gör det att han inte kan ta i lika mycket med bak och därför inte får lika mycket kraft (seg) Man måste liksom få in det bakbenet under honom så han kan börja jobba normalt. Dock var det vädigt krånligt. I vänster varv ska man inte ha stöd på ytter tygeln utan bara på inner. Även flytta för innerskänkeln. I höger håller man på ytter och får inte släppa medan jag leder svagt på inner. Sedan behövde jag liksom flytta honom rakställd åt andra hållet. Ni förstår ingenting säkert men jag lyckades fatta iallafall. Så då jobbar han rätt. Dock är han ju så svag i högerbenet så han orkar inte speciellt länge och vill inte att han ska få värsta träningsvärk och så. Så ska bara jobba "rätt" en liten del av passet varje gång.
Red ju inte så snyggt idag utan störst fokus låg på Yngve. Blev mycket skritt, lite lättridning och något varv i galopp.
image description

Kommentarer
Postat av: Tussie

Sv till amanda; Tack, ska kolla! :)

2012-03-26 @ 08:07:08
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Tussie

Så himla fina är ni!!!

2012-03-26 @ 08:11:39
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0