Dagens dressyrpass

Linda red samtidigt som mig på Juni. Lindas kompis Elin var med så hon fick skritta fram Yngve (hehe lat) Det var i alla fall väldigt skönt för då var han framskrittad. Han var pigg idag fast inte busig! Me like, han verkade glad. Red på halv lång tyglar i början och han gick super. Gjorde lite framdelsvändningar och skänkelvikningar. Sedan i trav gjorde jag övergångar. Det gick super idag, lite skänkedöv ibland men han reagerar super på min sits nu, Kul! Gjorde faktiskt lite skänkelvikningar i galopp vilket var första gången på Yngve. Det har inte gått tidigare för galoppen har varit för svag, så det var super kul! Han orkar ju dock inte mer en en halv långsida men ändå. Tränade även mycket av övningarna i LC:1. En sak som gick mindre bra var ökade traven. Innan så har han alltid flygit iväg men nu senaste veckorna har han inte reagerat alls..hum. Men gick bra i alla fall sista gången.
Linda och Elin skrittade av utomhus en stund också, hehe. Men jag fick mocka.
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0