barbaka och bus

Idag var vi i stallet lite senare eftersom vi hade kvällsfodring. Då vi kom var yngves mule röd och då märkte vi att hans ben var helt blodigt. Blev lite orolig först men då jag spolat insåg jag att det var ett pytte sår som endast var ytligt som hade runnit ner på benet. Jag gjorde rent ordentlit och kollade att han inte var halt eller så. Han var inte svullen eller öm.
Så Linda fick rida endå. Hon red barbaka i ridhuset och jag plockade fram två bommar och en kon. Hon tränade lite olika steg i mellan med olika gångarter. Mest bara bus! Sedan släppte vi honom. Han tyckte det avr härligt och rullade sig två gånger. Linda och jag kutade runt och han jagade oss och vi honom. Var verkligen super kul. Haha låter lite hemst så jag säger hämta pisken! Men jag menade bara att vi skulle ha med den, gjorde inget med den XD
Härligt var det i alla fall.

image description

Kommentarer
Postat av: resume services

I think you are really successful in such kind of deal -it's great for you!


Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0