Zetta update

Senast då jag gästbloggade så hade jag inte haft Zetta så länge och hade ett krav på henne vilket hette lång och låg. Detta gäller fortfarande, då hon just nu behöver lägga fokuset på att vara avspänd och bara jobba med de långa musklerna. Vi har ridit väldigt mycket ut och väl inne på banan så är det stora volter och spåret, samt lite sidvärtesflyttningar och inte så mycket mer. 
Men även om vi fortfarande har samma krav så betyder det inte att det inte händer något! Vi börjar kunna svänga bättre (haha), hon är lugnare med sig själv och med mig, börjar förstå vad jag vill och så. Så det är samma krav, men jag tar lite hårdare på dom nu för att hon kan ta det på ett annat sätt :) 
Så framåt går det! Vi har hunnit med att träna markarbete också vilket har gått väldigt bra, men den här hästen vet inte vad travhoppning är, haha! 
 
Och så lite lägre form! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0