Torsdagtorsdagtorsdag!

Idag blev det lite snabb aktivering utav hästarna! Jennifer var jättesnäll och fixade så att Zetta kom in! 
 
Jag började med att rida Oscar barbacka på slingan! Det var blött uppe i skogen, så det fick bli vägarna. Där hittade vi en död harbebis :( Den var såå liten och söt, usch. 
Idag var det inga jättekrav på Oscar, mest att han skulle vara avslappnad och ha lite roligt! Han var riktigt fin idag faktiskt, han var så himla lätt och fin i steget och kändes riktigt loss! Superkul! Jag red lite i alla gångarter och hoppade några vattenpölar, haha. Söta! 
 
Det var meningen att Jennifer skulle rida Zetta en stund iallafall, men eftersom vi skulle på tävling och hon hade mer att fixa så red jag henne själv ändå på utebanan. Jag trodde att hon skulle vägra gå i vattnet, men hon hade inget problem med det idag! Stolt, haha! :) 
Jag började med min övning jag skrev om tidigare i skritt, där den funkade riktigt bra. Sedan försökte jag mig på den i trav, men hon fick inte riktigt plats, haha, två steg och så var medellinjen slut (För att överdriva lite). 
Hon blev lite irriterad när jag bad henne minska och hon inte förstod poängen med det, så hon slängde lite med huvudet stundvis, men det blev bättre och bättre. Jag gick tillbaka till skritt och gjorde övningen igen för att få en bättre känsla med den och travade sedan på stora volter och spåret i låg form. Jag red lite öppnaställning från spåret och bara bad henne ta in framdelen en liten, liten bit och sedan rakt fram igen. Hon var väldigt fin när jag travade av henne! 
 
Sen var Jennifer supersnäll IGEN och tog ut Zetta medan jag sprang ut med Oscar och sedan gick för att backa på släpet. Tror ni inte att det dumma hjulet har fastnat och det inte går att hissa upp släpet. Jag försökte lyfta på det själv, vilket inte gick, men Mickan, Björn, Jennifer och jag lyckades tillsammans få på det. Efter det så var vi på tävlingen med Juni, vilket gick sådär, Juni var lite trött och stannade vilket inte är likt henne. Så det var synd! 
 
Detta var dagen och nu är det tyvärr strykningsdags. Jag ska stryka kläder, shitshit! :D 
 
Gammal vinterbild på Oscar från hans första möte med Hebbe! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0