Söndagens ridpass..

Igår så orkade jag inte skriva om gårdagens ridpass då jag var trött, slog i huvudet två gånger och kom hem sent från stallet! 
 
Jag red iallafall tre hästar, dessa var Juni, Oscar och Zetta. 
 
Juni red jag nere på slingan och bara red lite övergångar och stretchade halsen lite på henne genom att få henne böja igenom sidan lite mer än vanligt. Det är lite svårt på Juni, hon är en ganska bestämd tjej som säger ifrån när man ber henne om mer än vad hon har lust med, haha! Men men, det gick väldigt bra att rida henne igår, hon var snäll och med på noterna. Övergångar blir på något sätt alltid roligt när man gör dom med Juni, för hon svarar så snabbt på hjälperna! Superkul! 
 
Oscar blev det ingen dressyr på för tiden räckte inte till, det blev istället en snabb sväng på slingan utan någon slags prestige alls. Jag skrittade, klappade och bara pratade på med Oscar, haha. 
 
Zetta däremot fick gå markarbete för Eva idag! Vi red en övning som såg ut så här: 
(Paintskills ftw) Från början så låg krysset och sockerbitshindret ner som cavaletti. Och förresten, de snea bommarna på varsin sida om sockerbitshindret är hinder, inte bara bommar på marken, jag missade att göra stöd! 
 
Zetta kändes väldigt avspänd från början, jag har märkt att hon lyssnar otroligt mycket på rösten, så jag pratade på rätt mycket med henne och hon chillade runt. När vi började övningen så blev hon lite spänd och körde upp huvudet och sprang lite, men hon kom tillbaka relativt fort ändå. Lugnet hos henne kommer och går lite, så ena stunden kör hon upp huvudet och springer, och nästa är hon en filbunke. 
När vi la upp hindrena så tog det några gånger för henne att förstå att det var hoppa som gällde och inte högre cavaletti, haha. Har man långa ben så har man det! 
Vi la ihop allt till en liten bana i slutet och det gick bra! Jag tog hindrena i trav, ville bara att hon skulle ta det lugnt! 
Både jag och Eva var nöjda iallafall! :) 
 
/Martina

Kommentarer
Postat av: Rebecca Lindholm - Skyjumpers

Jättefin blogg!

Kram
Rebecca Lindholm på Skyjumpers

2012-06-25 @ 18:28:30
URL: http://skyjumpers.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0