Midsommardagen

Hej! Jag får börja med att be om ursäkt för min frånvaro, det blev sent igår, haha. Jag åkte till stallet klockan 18 någon gång för att rida och fixa :)
 
Jag började med att hämta in Brian så fick han stå i boxen för att äta och vila lite medan jag gick och hämtade Oscar också. Brian fick stå inne medan jag red Oscar en stund.
Lillponnyn fick gå ut idag, jag red barbacka på slingan med honom. Jag red ut, men hade lite krav ändå, flyttade honom fram och tillbaka på vägen och red lite öppna här och där. Det blev mycket övergångar, mellan alla gångarter faktiskt. Oscar var på sitt flashiga humör idag, haha. Han spände upp nacken och klev på med stooora steg! Han är snygg när han går så, men ack vad jobbigt det var att hänga med barbacka. Efter en stund blev han lugnare och mjukare, men fortfarande med mycket kliv så jag var väldigt nöjd med honom :) Han är så bäst!
 
Haha, lite blandade bilder. Brian i hagen, Oscar uppifrån och sen en trött jag och Oscar på väg från hagen.
 
 
Efter det så red jag Brian! Vi började med att skritta fram ute innan vi gick in på utebanan och red dressyr! Idag kändes han lite trött faktiskt, eller bara seg, jag är inte säker, men fort gick det inte, haha! Nej, men i början av passet så gick det väldigt trögt att få fram honom, han ålade sig lite i skritten och så. Så jag red mycket övergångar mellan skritt, trav och halt och många tempoväxlingar där jag ville ha honom rakt på alla benen både fram och tillbaka. När jag gjort detta ett tag så satte jag mig ner och fortsatte med tempoväxlingar och la in sidvärtes i form av öppnor och lite skänkelvikningar på korta diagonaler. I öppnorna fick vi ett jättebra flyt, skänkelvikningarna blev med lite väl mycket tvärning i början, sedan blev det bättre!
Galoppen var bäst idag! Jag red rakt fram och på stora volter och växlade tempo. Jag gjorde så att jag tog tillbaka tre-fyra språng och sedan red på framåt tre-fyra igen, och så upprepade vi det flera gånger. Han var verkligen hur fin som helst i galopparbetet. Fin häst!
Genom passets gång så blev hans framåtbjudning bättre och bättre, efter ett tag så var det som vanligt, vilket var jätteskönt! :) Jag är nöjd med honom också!
Brian sa att han ville vara flätat idag, så jag gjorde en ponnyfläta i hans man. Haha, den blev inte så fin, men han blev glad ;D Jag tog ut den när jag skrittat fram dock, för jag tröttnade på den.
Och en bild då jag skrittade av Brian! Tack och adjö! :D
 
/Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0