Martina

Hej allihopa, nu är det Martina som bloggar igen! Gissa om jag blev chockad när jag loggade in på blogg.se och såg att de hade fixat en ny design. Hur ska jag nu lyckas med det här, haha? Jag har lite att undersöka iallafall! 
Idag får det bli en snabb uppdate om vad hästarna gjort under dagen för jag ska strax iväg till en kompis för att äta middag :) 
 
Dagen började med att jag och Mickan åkte till Stora Wäsby för att plocka hem Juni som gått ridläger den här veckan. Haha, hon låg helt utslagen när vi kom, hon har jobbat hårt ;D 
 
Väl i stallet så red jag tre hästar. Just nu så är jag hästvakt åt Brian som Sara och Katja äger. Honom har jag att rida fram tills lördag, KUL! Han är så himla rolig att rida, lätt en av mina favoriter. Vi red ut iallafall, han och jag. Vi red faktiskt över på andra sidan vägen och red på slingan nere vid stjärnborg där vi jobbade på i skritt och trav, han kändes riktigt fin och ganska pigg, haha, han ville så gärna springa idag. Jag hade inte jättestora krav på honom, bara att han skulle vara lite rund och låg i formen och avslappnad, vilket gick väldigt bra. Han kan vara lite tittig, men det enda han tittade på idag var en traktor som stod precis runt en husknut, där stannade han till lite och stirrade, men annars så var han jättelugn idag! Duktig grabb! :) Vi avslutade med lite galopp på utebanan som gick bra den med, där ville han dock inte springa lika mycket haha, det gick lite långsammare. Jag lånar en bild på honom från Saras facebook, hoppas att det är okej! 
Här är Sara och Brian iallafall, superfina! 
 
Zetta fick lite frisering idag, nu har vi börjat på projekt utseende, haha, vi får se hur det slutar! Förhoppningsvis med finare man och lugg.
Hon fick också gå ut idag, henne red jag upp i skogen och sedan ut på gällstarundan. Vi skrittade och travade bara idag, hade samma mål med henne som Brian, låg, rund och avslappnad. Även hon klarade målen super, det bästa var när vi red i vägkanten och några motorcyklar racear förbi och Zetta bara chillar vidare, haha. Jag trodde hon skulle få spel, men icke! Duktig tjej! Hon får verkligen en guldstjärna för det! När jag kommit tillbaka med henne så dök Amanda och Linda upp med planen om att "leka" med Yngve, lattja lite genom att gå över presseningar och vattenmattor, hoppa ett litet hinder barbacka och sånt. För kul för att inte göra ju. Så ut med Zetta och in med Oscar! 
Zetta ville också vara med på en bild! Fotad av Amanda med min kamera för ett tag sen!
 
 
Sist ut var då Oscar, min lilla älskling, haha. På honom har jag ridit barbacka de senaste tre dagarna på grund av två konstiga knölar han har haft vid sadelgjordsläget. Han ömmar inte, är inte hängig eller något sånt, men jag vill inte sätta en sadelgjord på dom innan de är borta. Så det är barbacka som gäller! Oscar har ju farit illa vid tidigare så han är väldigt känslig med mycket, när man rider barbacka till exempel så måste man sitta jättestilla för att han inte ska bli rädd och sticka. Det har blivit bättre och bättre, den senaste månaden har jag kunnat trava barbacka på långa tyglar och halkat snett en gång utan att han dött ;) Superduktig har han varit. För två dagar sen så provade vi galopp barbacka för första gången. Då var vi nere på slingan och tog det i en liten uppförsbacke. Han skötte sig super och bara galopperade lugnt. <3!!!! 
Igår så var vi ute och vågade galoppera ännu mer, och han skötte sig fortfarande lika bra. Åh, så duktig! Lite lyckorus var det, haha. 
 
Iallafall så red vi barbacka med Amanda, Linda och Yngve samt Erin, Sara och Mingus i ridhuset och "lekte" lite. Oscar är van vid presseningar och sånt, så det rörde inte honom i ryggen, dom kunde vi skritta, trava och till och med galoppera över! Vi galopperade lite över en vattenmatta också som låg på marken, det gick också super. Vi provade även att trava in på vattenmattan på kortsidan av den så att säga och sedan trava igenom den. 
Det fanns också ett litet däck som Oscar fick sätta hoven i, duktig! 
Vi red runt lite där iallafall och lekte med de här grejerna och varvade lite med att rida lite ordentligt några varv här och där. Galoppen gick super idag också, så jag vågade till och med travhoppa det lilla hindret som stod framme. Smög fram mot det och Oscar hoppade upp ordentligt haha, trodde han skulle bli rädd och springa men inte! Så jag tog hindret i galopp en gång och han hoppade lite högt igen, den här gången blev han lite skraj i landningen och tog några snabba språng, rakt in i Mingus haha, så vi fick stopp där iallafall ;D Sen fortsatte vi rida på igen och då var det lugnt. Duktig ponny! Så stolt att jag hoppat barbacka på honom, det var ju första gången och allting! 
När jag hoppat av så tänkte jag springa över hindret med Oscar, men det tyckte inte han, haha, han ville inte hoppa mer. När han väl hoppade första gången så sprang han iväg efteråt vilket gjorde att jag släppte honom, jag tänker inte släpas efter honom i ridhuset liksom. Så han sprang ett varv, sen tog vi tag i honom och hoppade över det där lilla hindret igen. Det gick bättre då, haha.  
Världens bästa ponny! 
 
 
Nu blev det här ett superlångt inlägg så jag ska avrunda det nu, men vi hörs igen imorgon! ;D 

Kommentarer
Postat av: Tussie

Ja vad kul att du är tillbaks! :D

Svar: Om du vill att jag fotar dig någon gång är det bara att säga till! :)
Tove Nodemar

2012-06-21 @ 19:12:32
URL: http://londonryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0