Hoppträning!

Idag så hoppade jag Oscar för Eva! Inte i samma grupp som Yngve utan den efter blev det :) 
 
I början av träningen så strulade det med galopperna, vi hamnade i fel hur vi än vände och vred på det; Det var både mitt och hans fel. När han väl kommit in i fel och jag ville bryta av så sprang han emot handen och hoppade till i nya fattningen vilket gjorde honom ännu springigare, haha. Och jag slängde vikten åt helt fel håll sen så det är klart han inte kunde landa i rätt, haha. Själva hindrena gick ändå väldigt bra, han gjorde fina språng och var väldigt taggad på att hoppa. Nu när han gått ut på bete så är han lite tjock och tung, så bitvis vart han väldigt stark, men inte värre än att det gick att kontrollera lite grann iallafall ;) 
Banan vi hoppade gick bra iallafall, kom lite nära ett hinder på en linje, så den plockade han med sig men det gjorde ingenting tycker jag, det var jag som inte fick tillbaka honom i tid. Är hur som helst nöjd med hoppningen idag, även om det är mycket man kan plocka ordning på! 
 
Bild ifrån en annan gång, typ maj förra året tror jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0