Dressyr på ridbanan

Idag red jag dressyr på ridbanan :)
Skrittade först fram på ovalen på långa tyglar innan jag red in på banan och jobbade honom i skritten, stretchade honom lite med ställning och så flyttade jag honom lite för skänkeln.
Sedan red jag LB:1, endast i trav, så galoppdelen gjorde jag även i trav.
Eftersom att Amoure fortfarande är så pass grön kan jag inte sitta och rida skolor och liknande på honom (han kan det dock, men jag gör det inte för ofta då det är jobbigt), så jag tycker att det passar ypperligt att rida program, då blir det volter/serpentinbågar, övergångar, halter och tempoväxlingar. Jag passar även på att flytta honom lite för skänkeln samt ställa igenom lite extra om det behövs.
Målet i sommar är att försöka få till några byten, han gör dem i hoppningen ibland och även ute men vi behöver träna!
Tillbaka till ridpasset. Jobbade hela tiden med att han skulle ta stöd på tygeln och även sträcka fram nosen lite. Det kändes bättre och bättre och han blev nästan lite stark ibland, vilket i detta fall är ganska bra. Åtminstone i traven.
Sedan red jag hela programmet med galopp, kändes helt klart bättre än jag väntat mig, behöver bara rama in honom väldigt mycket i galoppen.
Red även delar av debutantprogrammet, som också gick över förväntan, men där gäller samma sak :)
Gammal bild, men min fina snyggponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0