De senaste dagarna

Tänkte uppdatera om vad Amoure och jag pysslat med de senaste dagarna (:
I fredags så red vi för Lisa, eftersom att hovis kom innan hann jag inte rida fram något, men det var bra eftersom att jag velat ha hjälp lite med framridningen också! Vi började med att skritta på en åtta och stretcha ut hans yttersidor innan vi gick över till att jobba med ställningen på serpentinbågar. Stretchövningen fick mycket att släppa :) Han ställde sig fint men lade huvudet lite på sned när han skulle vara rakställd, dock blev det mycket bättre!
Red lite galoppvolter och jobbade med ställningen, höger är lättast att ställa i för i vänster tar han inte riktigt vänsterskänkeln och då måste jag använda yttertygeln för att leda ut honom men det får jag inte eftersom han då ignorerar innertygeln... Måste tänka på det helt enkelt :)
Vi hann även med att rida lite ökad skritt, vilket kändes bra, samt mellangalopp, mellanskritt, delar ur program och avslutade med mittvolten i lång och låg form där jag rider lätt, som är med i debutantprogrammet. Blev bättre och bättre! På slutet var han riktigt avslappnad :)
'
Igår (lördag) släppte vi, som ni säkert redan förstått, ut hästarna på sommarbetet. Nu i början går de in under natten för att vänja magarna men i mitten av veckan får de gå ute dygnet runt.
Utsläppet var ganska lugnt, de hade inte så mycket yta att springa på då hagen är avspärrad för att spara på betet. Åkte ut på kvällen för att ta in Amoure (som konstigt nog kom travande när jag ropade...) och kolla att han levde. Han fick gå med sina senskydd hela dagen då det är mycket stenar i hagen, båda satt kvar och han var hel :)
Idag är planen att klocka Amoure och köra ett riktigt konditionspass så han får springa av sig :)
Har min klocka i stallet kom jag på för några dagar sedan så ska passa på att använde den, och se om det är möjligt att avläsa den när jag rider (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0