Dagens Zetta

Jag red även Zetta sprätta i ridhuset idag. Det enda kravet jag hade på henne var att hon skulle vara avslappnad samt lång och låg i formen. Det tycker jag att vi lyckades bra med.
Red på stora volter och spåret och bara tänkte att vi skulle chilla runt lite. Hon var avspänd och cool, det enda tillfället något hände var när Facce kom in i ridhuset och hon spände upp sig. Z försökte dra iväg mot Facce en gång, men jag lyckades avvärja det (seger!) och så kom vi in på rätt spår igen :)
Galoppen var väldigt "hej och och hjälp mig" idag, haha. Hon började bli trött och ofokuserad, så det var svårt att svänga och svårt att rida rakt fram på långsidorna. Tog galoppen lite kort idag bara, ville inte sluta med något sämre än vad vi gjorde. Så jag gick tillbaka till trav och travade av henne lång och låg, vilket funkade super! Söt hästis!

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad söt ! Hur stor är h*n ? :D

2012-06-01 @ 18:59:18
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Martina

Tack! :) hon är runt 1.68!

2012-06-01 @ 20:59:52

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0