Super-Martina

Är hemma för att duscha och sen åka vidare till tandläkaren, men tänkte berätta hur min morgon sett ut. Jag var i stallet tidigt och började dagen med att rida Brian. Han var trött, haha. När jag kom till hagen så låg han helt utslagen på sidan och ville inte gå upp! Trött grabb. Men jag tog in och borstade och pysslade lite och red sedan ett pass på utebanan. I början så fjantade han sig och ville inte gå på spåret på ett ställe där en planka har gått sönder, men två varv senare så släppte han det! 
Jag red ett ganska lugnt pass, många övergångar och sidvärtesrörelser. Jag red igenom LC:1 programmet för att inte fastna på samma vägar för länge. Det gick faktiskt riktigt bra, han var superfin hela programmet igenom,  han blev nästan lite taggad kändes det som, haha. Spände till lite i galoppen (på ett bra sätt) och var glad i travökningen. Fin grabb! 
 
Den bruna fläcken är Brian, haha. 
 
Efter Brian så var jag i stohagen och smörjde in Zettas mule med solskydd, kollade till Cissi och plockade med mig Obsession in. Obban och jag jobbade på nere på slingan. Även där, massa övergångar och bara en liten check av hur hon kändes. Hon var lite spänd faktiskt, ville mest bara springa fort. Hon kom till arbete, men det var mest den sista delen av ridpasset. Innan det var hon spänd och lite trälig, men hon blev fin på slutet och rullade på i en låg form. Ska rida henne igen imorgon, då får det bli dressyr. Kanske kan få någon att knäppa en bild. Jag har ändå ridit henne rätt mycket, men har inte en enda bild. Ej okej! Haha, får se om jag lyckas fixa. Här är en bild på Obsession med sin ägare Erika :) 
 
 
Sist ut var Oscar som även hade hovslagare på morgonen. Oscar och jag begav oss ut på en skogstur, vilket var supermysigt. Jag hade musik på från telefonen (vilket han tyckte var helt okej?!) och bara åkte runt mellan träden. Tills han tröttnade och började hoppa över rötter. Knashäst. Det var en stock över stigen på ett ställe som han hoppade över, och efter det började han hoppa över rötterna som låg efter den på stigen, haha. Hoppade några diken också och gick sen ner på slingan där jag travade runt i låg form och skuttade över stenmuren på ängen två gånger också. Han var glad idag och verkade rätt nöjd med livet! Bra där! 
 
En "dagens outfit" på Oscar, haha. Schabrak från Krafft, träns från Hööks, Butet sadel och bruna skydd från eskadron. 
Och så har vi min dagens outfit bestående av vit piké från gina tricot, Kingslandtröja över det, Pikeur ridbyxor, kingsland strumpor, Mountain horse stövlar och Lamicell hjälm. Och ett skärp som någon glömde hemma hos mig någon gång och jag gjorde till stall-skärp ;D 
 
Dagens outfit är nog inget för mig, haha. Men jaja, det här är vad jag gjort idag ialalfall! Nu tandläkare, sen dö och försöka stänga ut ringandet och smärtan ur örat och efter det åka tillbaka och rida ut Zetta. 
 
 
/Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0