Sprättan!

Red Sprättan på kvällen och det gick faktiskt väldigt bra idag! Tjoho! Det blev ett pass på utebanan idag med så får hon gå ut imorgon och på fredag.
 
Redan i skritten så kändes hon bra, lugn, avslappnad, låg i formen och glad faktiskt. Skrittade runt ett tag och gjorde många halter. Hon stannar direkt när man ber om det, men det blir så direkt att hon nästan hoppar till när hon stannar, haha, så jag försökte få till lite mjukare halter, där hon trampar in ordentligt under sig. Vi fick typ en eller två riktigt bra av alla dom där halterna vi gjorde, haha, mycket att öva på! 
 
I traven så började jag också med många, åh så många, övergångar till skritt. Dom satt över förväntan idag, hon stretade i typ en av tio, vilket var väldigt bra. När hon stretar så kastar hon alltså upp huvudet och slår sig fri. Nästan inget sånt idag! 
Jag varierade lite skänkelvikningar på diagonalen med öppnaställning på stora volter. "Mini-öppnorna" gick inte super idag, i vänster varv så var dom riktigt bra, men i höger slank bogen in och tryckte runt, så vi fick ta en liten dust med dom, men när hon gjort två som kändes korrekt och bra så la jag ner dom. Jag vill fortfarande ha henne med mig och inte bråka med henne i onödan. Inte att hon ska få göra fel, men man behöver inte ge sig in i fighter som man inte behöver. Så vi gjorde två bra, sen räckte det! 
Skänkelvikningarna på diagonalen gick väldigt bra dock, inga sura miner där inte! Fin sprättis! :)
 
Galopparbetet innehöll flera fattningar och sedan stora volter och arbete på spåret. Hon var så taggad i galoppen idag så hon fick in mer luft i sprången, hon kom mer uppåt på bakbenen istället för att bli lång och flack i galoppen. Det var så roligt att galoppera på henne idag så jag satt och skrattade för hon var så glad. 
 
Travade och skrittade av henne utan krav i låg form och sen var det klart! Sen åkte jag hem och dog lite igen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0