Runsten payandjump 90 cm

 

Så här skrev Linda (thavampyrbarn.blogg.se) på sin blogg om idag:

PAY AND JUMP

Nu har jag kommit hem från Pay and jumpen (nästan tävling) på Runsten! Allt gick bra, men lixom kunde gått bättre.
 
Yngve var jättesnäll och lugn på tävlingsplatsen, inget bråk eller nåt sånt. Han var nästan för lugn, vilket ställde till det när vi väl var inne på banan, först hoppade jag 80cm och då stannade han ganska mycket (på pay and jump får dom stanna så mycket dom vill, man får t.o.m hoppa om banan om man känner att det behövs)Så jag gick ut lite halvt besviken. 
 
Men tänkte inte så mycket på det, utan laddade upp lite med fika och hoppade sedan upp på honom igen. Nu var det då dags för 90cm. Det gick mycket bättre! Yngve hade då vaknat upp lite ur sitt tröga tillstånd,hade fått se hindrena lite mer ordentligt och jag visste lite mer hur jag skulle göra, så då blev det bara två stopp på samma hinder. Men resten av banan gick så bra så jag fick åka hem nöjd :)
Yngve blev självklart belönad med äpplen och annat c:
 

Jag var ganska besviken på de båda efter första hahaha. Både för att Yngve fjantade sig rejält och att Linda inte gjorde som hon borde ha gjort. 
Dock var han super duktig på både framridningarna!! Stannade adrig och hoppade bra. 
90 gick super för att vara Yngve och då var jag helt tvärt om, jag var helt hyperglad! Duktiga!! 
Vi har kommit överens om att det inte handlar om höjd utan hur mycket Yngve får titta på hindrena. Så vi ska anmäla Linda till en lokal 90 och 95 i September!
 
 Värsta hejarklacken hahaha. Jag stod där nere och skrek också HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0