Ridning på Hebbe

Ville bara skriva att det är så starkt av Natta att skriva av sig <3 Visst tycker finns det många pigga hoppponnysar men det finns ingen som Space. Jag förstår Natta i allt hon gjort och stöttar henne till hundra. Jag red och hjälpte Natta i ett halvår med Space och hon är den svåraste hästen jag någonsin suttit på, så att Natta klarade att komma så långt med henne är sjukt starkt!


Tillbaka till idag. 
Idag fick Yngve vila, jag tog in honom och borstade jätte länge, klippte man, svans, hovskägg, öron och masserade honom jättelänge.
Sen skulle jag rida Hebbe, så Yngve fick stå inne och vila under tiden. Hebbe brukar mamma rida väldigt mycket och är en äldre häst som har hoppat lite då han var yngre. 
Det gick inte så bra haha. Hebbe var otroligt stel och oböjbar och då jag bad honom att böja sig gick det inte. Tillsut blev det bara att han protesterade så fort jag tog tyglarna genom att backa, slänga med frambenen, bakbenen osv så jag gav upp haha. Det går som sagt inte alltid så bra då man håller på med hästar menmen!
Imorgon blir det att hoppa Oreo tror jag hehe. Vi får se, i så fall blir det bara max typ 60 cm. 
 
Mamma och Hebbe i September. 

Kommentarer
Postat av: Sara Hermansson

jaaaaa ska du va med :D erin ska fotta! <3

Svar: Jaa! Jag kan ta med min kamera med! :D <3
Tove Nodemar

2012-07-01 @ 23:06:31
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0