Natural Horsemanship

Idag blev det NH träning med Yngve. Gick igenom massor med övningar med att få röra honom överallt med en påse, sedan kunna flytta honom åt alla håll med bara ett finger sedan att han skulle flytta med att jag bara tog upp händerna utan att röra ALLT gick hur bra som helst. Han gjorde allt jag bad honom om och var super duktig. Sedan gjorde jag att han skulle backa och gå fram som en jojo. Gjorde även att han skulle gå igenom trånga utrymmen plus att vi busade massor. Han jagade mig och jag jagade honom vi hade massvis med kul! Efter blev det bad och fix. Tog ut honom och lät honom beta medan jag masserade honom, skönt! Han fick sedan sova inne (: Klippte manen och luggen rejält idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0