Mingus

idag red jag Mingus!
Han var verkligen sueprsuper fin. Började med att skritta på ovalen och sedan trava. Fokuset vr att han skulle vara fokuserad, låg och göra bra övergångar. Sedan busgalopperade jag lite innan vi gick in på ridbanan.
Även här var han super fin. Tog tag i bettet bra, ravade på bra och höll sig i sin form i stället för att fuska.
Det svåraste är att han kan knäppa av och bli springig uppåt så man tappar kontakten men det går att lösa lätt"
Men han har svårt ibland att ta förhållningar. Om jag liksom vill ha en övergång och kramar på tygeln händer inget. Så det ända sättet är att liksom dra i handbroms och då åker huvudet upp. Men jag löste det genom att överställa honom och sedan bara krama i ytter och fortsätta ställa med inner då blev övergångarna super!
Måste träna lite mer på övergångarna i galoppen men jag red på förlånga tyglar idag så det ska det bli ändring på imorgon! 
Men jag var lycklig i alla fall haha. Red igenom LC:1 och allt satt perfa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0