Första ridpasset efter vilan!

Idag red jag för första gången på drygt 3 veckor.
Åh vad jag har saknat min ponny! Igår när vi tog in honom hade han tappat en sko (inte konstigt) så vi valde att dra av den andra också innan vi ställde honom i transporten så idag var han lite öm i fötterna, eller ja, han gick lite försiktigare än normalt så jag valde att rida i ridhuset.
Promenerade igång honom innan jag satt upp, han stod blickstilla och var faktiskt lugn under hela ridpasset (:
Började på långa tyglar men red sedan resten av passet på halvlånga tyglar, jobbade med att han skulle sträcka ut halsen vilket jag tycker fungerade bra :)
Provade att trava några korta sträckor bara för att känna hur han gick och om han svarade framåt, och han klev på väldigt bra så det var skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0