Dagens Lisa träning!

Idag red jag för Lisa och vi red ute pga värmen.
Jag red fram ute och fokuserade enbart på att ha honom framme för skänkeln. Det gick väldigt bra ute men han har problemet att hålla uppe energin och dör efter några steg så får ständigt påminna honom att jag sitter där uppe. 
På ridbanan gick det mindre bra. Dessutom pratade jag och Lisa en stund då jag skrittade så då tappade jag lite fokuset på skänklarna. 
Han var inte alls framme MEN vi löste ändå ett stort problem. I höger varv vägrar han ställa inmåt, skjuter ut bogen och flyter undan hela tiden och jag vet inte vad jag ska göra. Men Lisa sa det att jag använder bara mina innerhjälper och då vi ändrade så jag fick honon att svara för ytter så blev det bra på en gång! SÅ SKÖNT! 
Grejen är den nu bara att han är inte trött bara nochalant. Rider man ute är han superpigg och han rids bara ett träningspass i veckan, annars uteritter.
Men vi ska öka på havre. Ge honom lika stor dos havre som vi gett musli nu och ge honom mindre musli. 
 
Men han tyckte i alla fall det var kul och han var faktiskt väldigt fin trots att det gick långsamt ibland!
 
Screenshots från då Tove filmade lite!
 Han är allt läcker ibland min lille fina!
kkk
Nästa vecka blir det kurs för Lisa två dagar i rad! Funderar på att låta honom sova inne då...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0