Blaize

Igår hann jag bara med ett ridpass utav tre planerade. Bra där. 
 
Jag hann rida Blaize under dagen och hade planen att åka tillbaka på kvällen och rida mina djur, men jag hann bara inte med. Så det blev att åka och smörja in mularna med solskydd och spruta lite flugspray på dom under kvällen. Oreo var så närgången så jag smörjde in honom också när jag ändå höll på, haha! Oscar borde inte vila typ alls när han går på bete, haha, han är så tjock! Inte okej! Jag är mycket mer för vintervila än sommarvila, det känns mycket mer logiskt för mig. 
 
Blaize red jag som sagt på dagen. Hon hade en sko som satt löst så vi tog det väldigt lugnt, vi skrittade och travade på slingan bara och gjorde inget särskilt. I skritten så stretchade vi lite genom att överböja halsen lite åt båda hållen. Det blev även lite skänkelvikningar fram och tillbaka, men inte så mycket mer. Det kändes bra iallafall, men jag var lite stressad så jag kunde inte riktigt njuta av ridpasset tyvärr. Men men! 
 
Även fast jag var i stallet två gånger så kändes det som en väldigt hästlös dag, haha. Men men, jobb och vänner ska man ha tid med också. 
 
En gammal bild på mig och Blaize från 2010. 
 
Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0