Amoure 19 juli

Igår hopptränade jag och Amoure på Söderbergas utebana, superbra (:
Underlaget var ganska tunggalopperat på grund av allt regn som kom dagen innan, men det är väl bra träning det också ;)
Linda som har Facette i stallet var med och agerade tränare vilket var jättebra!
Först red vi över lite travbommar, tre olika serier varav en var böjd. Vi flyttade lite och två av bomserierna hade väldigt kort avstånd så det gällde att korta hästen. Amoure ville gärna springa på lite men bitvis kändes det kanon!
Vi började med att hoppa fram på ett räcke som på en åtta, så det hoppade vi i båda varven. Sedan hoppade vi en kombination med bom-tre språng-räcke-två språng-räcke-två språng-räcke-landningsbom.
Amoure hoppade väl bra, någorlunda avslappnad men avståndet stämde inte riktigt men när det blev längt blev det bättre!
Sedan hoppade vi lite olika linjer och en bana. Amoure blev lite "tågig" och drog järnet vilket resulterade i dåliga språng och flygande bommar, men jag avbröt efter ett par hinder och började sedan om, red ihop honom, brydde mig inte om mina ben och bara satt tillbaka. Han har ett sådant tryck i galoppen i alla fall så jag behöver inte göra något, då blev det mycket bättre!
 
Bara för skojs skull så fick Amoure ha på sig luva för första gången, och det fungerade faktiskt bra (: Han är ju lite rädd om sina öron men luvan brydde han sig inte om vilket var bra.
På väg hemåt :) Amanda fotade så bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0