Amoure 16 juli

Idag stod Amoure faktiskt vid grinden när jag hämtade honom. Superskönt! Han och Oscar stod båda två och slickade på saltstenen, så söta!
Han hade lyckats skaffa lerinpackning på rumpan så det blev ordentlig borstning och därefter fixade jag (med lite hjälp av Amanda) iordning honom för fotografering och dressyrpass.
 
Höll till på ridbanan, han var till en början ganska spänd men slappnade av mer och mer. Idag ville jag bara att han skulle ta ett ordentligt stöd på bettet och inte "knäppa av" som han ibland kan göra, detta resulterade dock i att han gick lite bakom hand men stödet är viktigare just nu, det andra får vi jobba på.
Jag red lite programdelar, och sedan hela LB:1:an, det kändes väl helt okej, lite vingligt.
Efter programmet gjorde jag galoppfattningar och de kändes verkligen bra! Han flög in i fattningen och hade ett ordentligt tryck, härligt!
Lyckades även få till några fina travökningar.
Efter passet sadlade jag av och tränade lite på att "visa honom" vilket gick jättebra :)
/Tove

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0