Aktivering

Oscar fick massage idag och reds inte. Han kändes överlag fin sa Malin som masserade, men han var lite spänd i överlinjen, så vi ska stretcha mer så blir det bättre :) Han fick lite borstning och pyssel som den lille prins han är, haha. Lite uppmärksamhet måste han ju få. Eller mycket. 
 
Zetta tänkte jag rida dressyr med på utebanan vilket jag gjorde. Till en början gick det helt okej, hon kändes lite loj, men snäll och låg i formen. Hon kändes lite trött, men helt okej. Sen gick Max ut från ridbanan och då vaknade hon till, haha. På fel sätt tyvärr, hon gick som en struts kändes det som. Det såg inte alls så illa ut på bilderna som det kändes, men man ser lite av problemen. Hon spände upp sig, tappade rumpa och rygg, sköt in och ut bogarna och struntade lite i mig. Ett av de sämre ridpassen faktiskt, jag var inte nöjd idag! Jag jobbade på i trav varvat med skritt och red bara många övergångar och stora volter för att få henne att chilla lite. Efter en stund kändes det lite bättre så jag travade av då. När jag travade av var hon nog som finast, då blev hon lååång och låg, chillade och vilade bra på bettet och steget. Men hon var helt dyngsur så det tog lite att komma dit. Idag var hon så svettig att hon skummade på hals, under schabrak och svettades liksom lite överallt, haha. Och ändå red jag kanske bara en halvtimme! Men hon fick en dusch och lite solkräm och sen gå ut i hagen igen :) 
Jag ska se vad vi hittar på imorgon, men det lutar åt en lite längre uteritt, men vi får se! 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahah, Max ba: Ciaoo! nejmen uh. :D
Tror inte du vet det meeen, Max är lite förälskad i Zetta .. HAHA.. ! Jag märkte det för ett tag sen ..

Svar: Haha, nej det visste jag inte! En liten beundrare alltså ;D Hon tyckte ju inte så illa om honom heller... Haha! Hon ville mest följa med honom hem till stallet!
Tove Nodemar

2012-07-03 @ 22:46:14
URL: http://mirakelponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0