Mitt ridpass och nytt inköp

Slutade halv sex i skolan, åkte min långa resa hem åt mat och sedan far jag och mamma mot Hööks! Mamma ville bara kolla rean men jag passade på att kolla in allt nytt haha. Länge har jag velat ha ett par lindor som passar mitt gröna schabrak. Jag hittade ett par från Showmaster för 99 kr! Det fungerade helt okej!
Yngve verkade väldigt hängig medan jag mockade sedan drog han ner öronen varje gång någon gick förbi vilket han ALDRIG gör. Jag gosade lite extra och borstade extra. Sen då jag skulle spänna sadelsgjorden så sparkade han med benet och hotade mig. Väldigt konstigt. Han har aldrig gjort det förut någonsin. Blev faktiskt lite orolig att han hade ont någonstans.
Jag hade planen att ta det lugnt och kolla läget lite med honom väl i ridhuset. Han var avslappnad och jag red på långa tyglar i en låg form i både skritt och trav jättelänge. Han var dock pigg så jag tog tyglarna lite och travade på efter ett tag. Traven var superhärlig. Sedan galopperade jag och själva galoppen var väldigt bra med fattningarna sög. Han tog dem inte alls. Så då "släppte" jag tyglarna och red bara med fattningar. Gjorde alltså om dem flera gånger tills han var med på vad jag menade utan att fokusera på var han hade huvudet osv. Skrittade av länge och mockade. Allt gick super fram och tillbaka till ridhuset vilket var skönt!
Haha red mellan 20-21 idag och kom inte hem förän typ halv elva. Imorgon ska JAG rida markarbete för Lollo. Vi ska väl ha mest fokus på dressyren men ha med bommar och sånt. Det kommer han nog tycka är super!
Nya vinterhanskar jag köpte. 169 kr kostar de och är väldigt sköna fast lagom tunna. Gillar även att de är vita.
Här är snyggningen idag, visst fungerar det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0