Amanda svarar del 4

Alice:
Amanda-
1) Hur gammal är du?
2) Kan du ta kort på stallarna/ridhuset osv eller göra ett videoinlägg där du visar hela gården?
3) Vilken är din favorit outfit på dig o Yngve?
Kram!

Svar:
1. 17 år precis!
2. Självklart! Gud vad roligt! Tar kanske med mig Natta och Tove på det med ;)
3.  Svårt men just nu är det min Kingsland matching! Han är så grymtsnygg i mörkblått! Men älskar mina Schockemöhle outfits
Kram!


Tussie
Hur lång tid tar ni på er för att göra era hästar tävlingsfina? 
älskar er blogg!!! <3


Svar:
Tack Tussie! Yngve är väldigt ren av sig så att göra ren honom tar kanske en halvtimme. Sen knoppa en kvart! Men man kan väl säga att jag lägger ner kanske en timme innan tävling på hästen. Sen är det ju massor med annat att göra med ;)

Berra:
Hur e era hästar att rida, heta sega osv...
Hur många hästar har ni haft och har :)
TACK FÖR EN BRA BLOGG !! :D

Svar:
Min häst är ganska lagom! Ute är han pigg! I dressyren är han oftast lagom, mer mot det pigga hållet om han inte gått hårt dagen innan. Han är väldigt lätt i munnen, men håller man på mycket med tyglarna blir han irriterad och skjuter upp huvudet. Galoppen har varit svår att få med bakbenen men på senaste tid går det riktigt bra!
Haft och haft men foderponny sen tidigare.
Tack! :D

Ronja:
Hej :)
Jag har en lite frågor till er alla till er alla: 
-Hur länge har ni haft era hästar?
-Hur gamla är de?
-Vilken ras är de?
-Har någon av er provat Natural Horsemanship någon gång, och i så fall vad tyckte du/ ni?
Kul och se att ni får så mycket frågor! Verkligen fin och bra blogg! :)


Svar:
Jag har haft Yngvis i drygt 3 månader
Yngve är 9 år!
Arabkorsning brukar jag kalla det för han ser ofta mest ut som det. Hans mamma är Arab/halvblod medan pappa är okänd!
Jag kör ju alltid lite övningar på marken och så! Vi har en hagkompis som sysslar med sånt och det verkar superkul! Jag gillar att köra grejer i ridhuset då man har hästen lös men vill gärna syssla med mer sånt!

Yngve med sin mamma Tashmiray van the Fairplay

elin:
vad har ni för mål med era hästar och planerar ni något speciellt med dem i framtiden :) Fin och läsvärd blogg!

Svar:
Gladhäst och nöjd ryttare! Haha men att utväcklas helatiden. I framtiden (vår) hoppas jag starta Lokal, till hösten starta LB och fortsätta uppåt helatiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0