Tusseträning 1 februari

Idag var det alltså hoppning för Tusse på schemat!
Efter att vi travat och galopperat fram så började vi jobba över bommar på medellinjen och vi skulle rida en fyrkantig väg, i trav gick det bra, han var lite vinglig men efter ett tag flöt det på bra. Sedan i galoppen tyckte Amoure att det var jobbigt och orkade inte riktigt hålla ihop sig i svängen, men som Tusse säger; när han gjort något en gång förstår han sedan!
Fokuset idag var arbete med serier, det var en serie med bom-sockerbits hinder-två galoppsprång-hinder på vardera diagonal, och när vi hoppat den ett par gånger lade vi till ett till hinder efter serien som man vände upp ganska tvärt på.
Amoure var väldigt duktig tycker jag! Han blir lite lång och flaxig om jag inte rider ihop honom, men det är en liten balansgång och jag måste hitta hur jag ska göra.
Sedan hoppade vi en bana två gånger, fungerade jätte bra! En oxer låg på 80 cm, annars var det rätt lågt eftersom det var terminens första träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0