Dagens ridpass

Amoure fick idag gå en ordentlig uteritt på andra sidan vägen med sällskap av Emilie och Fahrenheit samt Johanna och Marilyn.
Amoure var pigg och glad, men höll sig på marken (han har blivit så duktig!) hela tiden. Bitvis ställde jag lite krav på honom, men annars fick han gå lite som han ville och bara tuffa på.
Det blev mycket galopp på bort-vägen och även på en stor åker, sedan på hemvägen tog vi det lite lugnare :)
'
Sedan red jag ett pass i ridhuset på Blaize, ett haflingersto som står i stallet.
Jag red barbacka och jag kan säga att kombinationen termobyxor + termotäcke + väldigt bred rygg inte är sådär jätte bra, jag fick inget vidare fäste.
Annars gick det bra, hon var pigg och glad och vi jobbade med lite galoppfattningar, både från trav och skritt, samt lite öppna och skänkelvikning.
Vi kände oss väldigt påklädda när vi gav oss iväg!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Följa varandra via bloglovin?

Fin blogg, kram :)

2012-02-10 @ 22:12:13
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0