Söndagens ridpass

I söndags red jag två hästar, Oreo och Yngve!
 
Linda och jag åkte till stallet runt lunch och red ut på Oreo och Roy, världens sötaste ponnisar!
Vi red ut i snön och galopperade en massor. Hästarna tyckte det var toppen och älskade att bara få galoppera bredvid varandra och tävla. Så söta! 
 
Efter det red jag Yngve för Lisa. 
Det gick helt okej och han kändes jättefin men han hade nog träningsvärk eftersom han gått ganska hårt med bakbenen de två dagarna innan. Han hade väldigt svårt för galoppen och vi höll oss mest till skritt och stretcha baken. Inte så mycket men nyttigt! 
Det är lite jobbigt för trots att han har träningsvärk så har han helt sjukt mycket energi som verkligen aldrig tar slut. Han vill bara springa och busa med alla andra hästar i ridhuset hela tiden och det är inte alltid så kul. Han är också väldigt spänd hela tiden vilket är jobbigt. Jag blir själv så nervös då hästarna är det.
 
Världens sötaste små ponnisar och Linda efter ett härligt vinterpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0