Snöpass

Idag fick Amoure gå ett pass nere på slingan. Vårat första snöpass denna vinter, men tyvärr blev det ingen härlig snögalopp eftersom att jag håller på att sätta igång honom :)
Jag jobbade mycket med formen, red med en stadig hand och hjälpte honom till en början innan jag lättade och lät honom bära sig själv, och satt då även ned i traven. Det kändes väldigt bra och han var både bärig och stadig. Härligt!
 
Det känns väldigt roligt, eftersom att jag inte ridit på tre veckor trodde jag att jag skulle ha tappat lite, ridmässigt brukar jag inte tappa något men just känslan kan vara svår att behålla. För några år sedan åkte jag till Kina i två veckor och då kändes det jättekonstigt att sitta på hästryggen igen, nu känns det bara... fantastiskt :)
Kanske för att jag börjat träna ordentligt själv nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0