Kurs för Malin - jag har världens bästa ponny!

Nu har kursen hållt på halva dens tid, alltså två dagar av fyra. Och jag vill verkligen inte att dagarna ska gå fort, och att kursen ska vara över! Det är sååå kul! Malin är super duktig, och hon lär ut på ett jättebra sätt. Hon har övningar som passar mig och Fleur perfekt. Jag får ''aha-upplevelser'' när jag rider, och det är precis så det ska vara! Dom här fyra dagarna kommer ge mig och Fleur hur mycket som helst.

Dag 1.
Vi gjorde basic saker för att Malin skulle få se oss som ekipage och bara få en uppdatering om hur hästarna är (Hon har kommit tidigare år och tränat på Högvreten). Vi gjorde några ökningar, minska och öka volten, öppnor, och en del galopparbete. Har förträngt en del, då jag har dagens ridpass i huvudet, haha!

Dag 2 (Idag)
Värmde upp självständigt i skritt och trav. Och sedan skulle vi rida serpentinbågar, och i serpentin bågarna så skulle vi öka. Sedan red vi på volterna, och på den öppna delen (där ingen vägg är) så skulle vi göra en öppna, och på ''ridhus delen'' skulle vi rida ökad trav. I vänstervarvet så hade Fleur svårare för att böja sig! Men när vi bytte och red i höger så flöt allt bara på och hon kändes jättefin och sammarbets villig! Sedan red vi öppnor längst långsidorna, och herregud vilken känsla jag fick! Malin förklarade så att det är lätt att när man gör en öppna att man bromsar automatiskt, liksom att man tänker på så mycket så man bromsar hästen. Så det vi jobbade med idag var att vi skulle behålla traven i öppnan, nästan tänka mellan trav i öppnan, och när jag gjorde det, JÄKLAR VILKEN PONNY JAG HAR! Hur fin som helst var hon. När vi jobbat med det ett tag så red vi på volterna i galopp, och till en början skulle vi bara rida arbets galopp, sedan lägga till tempoväxlingar, och sen till sist rida ökad galopp flera flera varv, men Malin var noga med att det skulle se okomplicerat ut, och att vi fortfarande skulle behålla deras rundhet. Har aldrig ridit en så bra ökad galopp med Fleur tror jag, vilket flyt och gud så lätt det kändes! Satt bara där och hade världens finaste lilla ponny under mig. Vi gjorde även öppnor i galopp! Efter galoppen så gick vi tillbaka till det vi började med, serpentinbågarna! Fleur kändes underbar. Malin sa en kommentar som gjorde min dag: ''Det här är inte den Fleur jag minns, hon är mycket finare och ni som ekipage är jättefina!''

Det här ridpasset var det bästa jag nånsin haft med Fleur. Det går bara frammåt för oss två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0