Its the most wonderfull time of the year

Vaknade imorse och tänkte, jaja lite förseningar jag försöker ta mig till skolan ändå. Som ni vet har jag en timma till skolan och måste åka buss, pendeltåg, tunnelbana och sedan buss igen. Så optemistisk var jag idag. 
 
Det är ju totall snöstorm här men jag gav mig ut ändå. Bussen gick inte så fick gå till tåget, vänta på tåget i 20 minuter eftersom det var förseningar. Men "äsh!" tänkte jag och väntade, hoppade på och åkte. Där fick jag sitta i en och en halv timme, fast det egentligen bara ska ta 20 minuter. Jag kom aldrig fram faktiskt så fick hoppa av tåget och gå till närmaste tunnelbana, där jag fick vänta innan jag kunde ta mig til slussen. 

"Yes!" tänkte jag glatt, nu är det bara en buss kvar sen är jag i skolan, bara några timmar sen. Men då möts jag av att ALL trafik ut till Nacka är inställd. Alltså det var omöjligt att ta sig dit. Så ALLT kämpande helt i onödan. 

Fick då ta mig till baka till T centralen där INGA pendeltåg gick hem. Men jag löste det genom att ta tunnelbanan till Kista och åka hem med mamma. 

Men alltså, snacka om att slösa tid. 
 
Nu är jag hemma men vi ska snart till stallet till stackars hästen som stått ute hela dagen i stormen haha. 
 
I måndags red mamma ut på kvällen, duktig mamma! Han hade varit lite brallig som vanligt men glad! Igår vilade han. Idag skulle det egentligen varit hoppning för Leif men pga stormen är det inställt. Linda ska rida ut istället och sedan ska vi sätta upp något hinder i ridhuset (:
Jo tack jag märkte det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0