Högvreten KM LA:1

Kan börja med att säga att hon minst sagt var spänd! Nu förstår jag vad dom menar med att Fleur är tusen gången värre hemma än borta.

Framridningen: I början kändes hon något ofokuserad. Men det kan bero mycket på att mina tår och fingrar var stelfrusna. Kände knappt av något, så kunde inte inverka lika bra. Blev varmare ju mer tiden gick, så när jag blev varmare så kändes det helt klart bättre. Sista tio minutrarna så kändes det som allt satt, och jag red bara runt och gjorde några delar från programmet. 

Banan: När vi kom in i ridhuset så började jag trava på en gång. Hon var riktigt spänd, men JÄÄÄÄVLAR VAD SNYGG!!! Hon blir extremt snygg när hon spänner sig, alltså! Ball ponny! 
Red som en åtta i trav för att få henne att bli mer avslappnad, och det hjälpte lite. Orkar inte sitta och skriva vad jag tyckte om alla delar ur programmet osv, utan sammanfattar allt istället: 
Hon var ovanligt spänd,jag har aldrig suttit på henne när hon varit såhär. Det var som att hon väntade på galoppdelen, och alla tiometersvolter kändes långt ifrån runda. Nöjd med den andra travökningen, bara att hon kom igång lite sent. Är också super nöjd med skrittdelen, vi fick inga travinslag och hon kändes jätte avslappnad. Ett galoppinslag där det skulle varit trav. Ökade galoppen rusar hon bara i. Och sen så byter hon galopp i den andra förvända galoppen (se video) och jag märker väl det och så råkar jag fortsätta i den galoppen till ökningen, vilket resulterar i att vi inte kan få poäng i den ökadegaloppen, så där står det 0 i protokollet. Fick även -2 för råkade göra en volt när hon krånglade.
Kort sagt - kaos dag! Men när hon var fin, så är hon fin! Hon slappnar ju av emellanåt, och frustar, men sen spänner hon till igen.

Våran procent var inte den bästa,totalprocenten var 52,??%. Men förstår varför. Nu tränar vi inför våren och se vad som händer då. Vet iallafall 5 tävlingar som jag ska starta än så länge.

Kommentarer
Postat av: Malin

När kommer filmen upp? :)

Svar: Lördag ca 20.00 :)
Tove Nodemar

2012-12-13 @ 21:10:10
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0