Gårdagens ridpass och dagens planer

Jag har haft så mycket för mig att jag helt och hållet glömt bort bloggen!
Igår var vi iväg hela dagen för att sedan shoppa lite och därefter åka till stallet.
Kan väl säga att Amoure var rejält svettig efter drygt en timmes dressyr, eller ja, dressyr och dressyr vet jag inte då han sprang in i väggen x-antal gånger. Suck.
Ibland vet jag inte vad jag ska göra med all hans energi, han behöver lära sig att "chilla".
I alla fall gav jag mig verkligen inte! Jag red tills han var lugn oavsett vad jag gjorde, därmed blev det mycket tempoväxlingar, övergångar och galoppfattningar. 
Jobbigaste gångarten är helt klart traven, och det är där han helst springer iväg. Men i slutet var han trevlig i alla gångarter så det kändes som att jag verkligen fått igenom allting, gjorde även lugna, fina men ändå kvicka galoppfattningar så det kändes bra :)
Stretchade honom ordentligt efteråt och så fick han massor med morötter. Ganska skönt att vara i stallet precis innan kvällsfodringen ibland!
 
Idag har jag redan hunnit gymma, handla, ta ett bad, äta lunch och nu ska jag ordna lite tidsinställda samt packa då jag ska bort imorgon fram till andra januari. Ikväll blir det hoppträning :D Första på över en månad!
Hittade precis den här bilden och tyckte den var lite härlig, hehe! Från någon gång i början av mars tror jag :)

Kommentarer
Postat av: johanna

Va med och tävla om att bli veckans outfit min min lilla blogg :)

2012-12-28 @ 10:45:36
URL: http://johannahennerberg.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0