Första ridpasset efter vilan :)

Vad härligt det var att sitta på hästryggen idag :D
Det blev ett skrittpass i ridhuset, tänkte först rida ute men Amoure har inte riktigt koll på sina bakhovar ännu (han har precis fått bakskor för första gången) så det kändes säkrare att vara i ridhuset :)
Amoure kändes väldigt fin! Det är så härligt att känna hur fina vissa hästar blir av att vila, det visar att de ibland verkligen behöver den där vilan :)
Jag red lite skänkelvikning utmed väggen där jag flyttade in hans rumpa mot mitten och lät honom gå så på tvären några steg i taget, just den övningen tar jättebra på bakbenen och var perfekt för min förra ponny, så jag ska börja rida den på Amoure också :)
Red även en del tempoväxlingar och skritt är verkligen den svåraste gångarten att göra tempoväxlingar i. Det gäller att behålla bjudningen även när man kortar skritten, men det är också en jättebra övning :) Funkade i alla fall jättebra tycker jag!
 
Det är jättekul att komma igång igen, på fredag har jag en dressyrlektion inbokad så att vi kommer igång på rätt sätt :)
Snart är vi här igen! Det här är helt klart en av mina favoritbilder, Amoure ser glad ut, ljuset är mysigt och så vidare. Fotad av bästa Amanda förstås :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag brukar låta min häst få en mini semester då och då :) Han känns alltid mkt bättre efteråt :)

2012-12-18 @ 22:58:45
URL: http://nozlihn.blogspot.com

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0