En bra tränare?

Enligt mig är en bra tränare en tränare som engagerar sig i sina elever, gläds åt framgångarna och hjälper dem ur motgångarna!
Jag vill att det första tränaren gör när jag ska rida är att fråga hur det har gått sedan föregående träning, om det sedan är tävlingsresultat eller vardagsridning spelar inte så stor roll, men det är viktigt!
Jag har ridit för många olika tränare, både i hoppning och dressyr. I dressyren har jag träffat på två tränare som har varit såhär engagerade att det verkligen vill veta hur det går och hela tiden vill hjälpa en framåt, och i hoppningen har jag träffat på några fler.
 
När jag åker till stallet för att träna vill jag känna: ÅH vad roligt, idag ska jag rida för ***, inte "okej, träning idag"
 
Måste också tillägna en liten del av det här inlägget till min underbara dressyrtränare Lisa Sarin som verkligen engagerar sig och tar sig tid, utan dig hade det inte varit möjligt att komma så långt som vi har gjort!
Två av mina favorittränare, Lisa och Tusse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0