Dagens ridpass på Yngve <3

Idag var jag och Sara tillsammans i stallet vilket är jätte kul! Älskar att ha massor med kompisar i stallet.
 
Vi skulle fota varandra idag så först gick jag ut och så skulle vi fota Sara då hon red på Slingan men det var så djup snö så det hade inte gått att rida seriöst så vi gick till ridhuset. 
Efter red jag Yngve och Sara fotade.
 
Han har ju varit väldigt busig och haft allderes för mycket energi på senaste haha fast vi ridit honom nästan varje dag. Men idag var han mer sig själv och var lugn och glad. Vi var själva i ridhuset i början vilket brukar vara hemskt! Men idag var nemas problemas! Han gnäggade inte ens, duktig! Skrittade fram på helt långa, sedan gjorde jag lite flyttningar och volter fast på långa tyglar. Efter travade jag fram men lite övergångar och samma i galopp, på långa tyglar. 
 
Idag fortsatte vi jobba vidare på det vi sysslar med nu. Vi gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar osv. Skänkelvikningarna idag var faktiskt väldigt bra för att vara honom och han kändes väldigt stadig hela tiden i handen och jobbade med bakbenen. 
Som jag skrev tidigare så hade jag ett mål att få till bra ryggningar, och det kan jag ju säga att vi kan stryka idag. Han gjorde ALLA ryggningar perfekt, 6 av 6 perfekta så han fattar nu, sååå duktig!
Dock kändes galoppen som den gjort tidigare den här veckan. Jag trodde till en början att det var träningsvärk men nu måste det va något annat. Det var samma sak igår. Då man fattar galopp så släpper han stödet i tygeln och gör en jättekort galopp, trycker ner huvudet och sedan bryter av efter kanske 5 steg. då försökte jag liksom lyfte upp huvudet och driva fram fram fram men han blir sur. Så tror att han är lite trött i bakbenen just nu, mycket hård träning den här perioden. Ska ta dit kiropraktorn igen snart. 
Men galoppen blev bättre och bättre men inte riktigt bra. Dock är han ju väldigt kort då han galopperar så bara han orkar är det ju super fin. 
 
 
Sammanfattat var det ett väldigt bra pass med en väldigt nöjd ryttare och häst 
En bild på mig som Sara tog och en bild på Sara som jag tog ;)
Btw ser ni hur sjukt mycket finare hans bakben blivit? Han trampar ju till och med på sig själv. Så bra baktramp har han aldrig haft!!! Kanske dags att skaffa boots bak också?
Mer bilder kommer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0