Runsten terrängträning 22 augusti

Terrängtränade alltså igår, på Runsten igen (: 
Amoure var heltokig när vi skulle rida fram, jag hade satt på honom bakskydd så jag valde att ta av dem ifall att de dessutom gjorde honom mer irriterad (en del bocksprång blev det i alla fall). Vi började med att göra lite övergångar och sedan hoppade vi den lilla soffan vilket var väldigt okomplicerat.
Sedan gick vi till det lilla vattnet och plaskade igenom, även det väldigt okomplicerat. Efter det hoppade vi upp och ned i sunken road, dock var ena delen upptrampad så vi använde bara den andra.
Vi fick även prova att hoppa kombination för första gången i terrängen, först var det en häck på kanske 90 cm och sedan en liten soffa med tre galoppsprång emellan. Det gick lite segt eftersom att det var halt och jag inte riktigt orkade rida, men han hoppade ju allt helt okej, det var väl flytet det var fel på. (:
Sedan hoppade vi en låda och ett picknick bord på linje, även det okomplicerat och sedan över till ett litet dike och en trakhener vilket också gick bra.
Avslutade med stora vattnet och ett lite större dike.
 
Jag är inte särskilt nöjd med min ridning den här träningen, jag har fått alldeles för lite sömn den här veckan (får se till att komma hem i tid hela nästa vecka, haha) och därmed var jag både trött och ofokuserad men ponnyn var jätteduktig i alla fall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0