Ridpass 2 Mary (igår)

Efter Lisa lektionen red jag Mary på utebanan. Även idag gick det hur bra som helst! I början i skritten ville jag att hon skulle vara avspänd och låg. Det var lite svårt till en början men det släppte efter ett tag. Gjorde mycket böjda spår, öppnor och slutor. 
Då det kändes bra och hon kändes lugn och avslappnad så började jag trava. Även här till en början spände hon upp sig men jag fortsatte bara med samma arbete som i skritten att få henne lugn och låg. Det gick jätte bra och red mycket åttor för att hon skulle gå in i en mer takt trav än "trippig" trav. Då det kändes ok fanns det en bom på banan så travade över det och hon var jäääätte duktig. hon tog sig an den super och var lugn hela tiden. Gjorde så att jag bytte varv varje gång jag red över den och gjorde lite variationer så hon inte skulle tröttna. Här kunde jag länge tyglen lite extra och då fortsatte hon att söka sig neråt. 

Nu kunde jag till och med sitta ner i traven och det gick inte förut för det var för spänt och trippigt. Men nu flöt det på jättebra så då passade jag på att galoppera. Hon spände sig i fattningen men jag lirkade ner henne och började galoppera över bomen vilket hon gjorde super. 
Alltså inget springande idag utan bara bra jobb! Duktig tjej! Hon verkade tycka det var super så det var ju bra det med. Hon surade inte ihop en enda gång heller med tvärnitningar och viftande med frambenen, duuuktig!
Massor med beröm fick hon. 
Bild som jag hittade på Mary innan Johanna köpte henne! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0