Ridpass 1, markarbete

Igår red jag faktiskt markarbete för Louise Nyberg! 
Vi tränade på att hålla hästarna raka och rida rakt upp på medellinjen över några bommar, sakta av till skritt sedan trav sedan galopp på en kort sträcka. Fokuset var att fp hästarna allerta, raka och jobba med bakbenen. 
Jag blev först väldigt frustrerad över att Yngve inte reagerade tillräligt snabbt på mina hjälper och då jag samlade hono blev det liksom inte power utan bara spänning. 
Det släppte efter ett tag och jag måste liksom tänka positivt framåt istället för negativt, fattar ni haha? 
Det var två övningar på långsidorna också så då de fattade galoppen så skulle man sedan svänga i rätt galopp över övningarna. 
Bommarna blev sedan som en liten kombination på 50-60? cm. 
Väldigt bra övningar men det märks att vi har låååångt kvar i hoppsammanhang hahhaha. 
Mamma fotade lite bilder på oss igår så fler kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0