Lisa kurs 31/7-1/8

Dag 1
Igår jobbade vi mycket med grundformen och att jag skulle tänka på att bara föra fram handen längs mankammen när han började gå bakom. Det gick bra men problemet var att han var riktigt, riktigt pigg. Blev en del glädjeskutt och sådär, haha ;)
Red i alla fall galoppdelarna i debutant programmet ett par gånger och det kändes bra! Fick mycket bra tips.
 
Dag 2
Idag jobbade vi vidare, och det blev mycket jobb med att han skulle ta ett bra stöd på bettet utan att "dra iväg", blev bara bätte och bättre under passets gång. Red mycket halter från trav, så fort jag kände att han började springa skulle jag göra en snabb halt och sedan rida fram igen. När han gick bra skulle jag också göra en halt, men en mjuk för att visa att halter inte bara är bestraffning (:
Sedan red jag mycket galoppfattningar och han var lugnare än igår men fortfarande väldigt laddad. Kändes ändå bra (:
Traven på slutet var perfekt! Stadig, taktmässig och inte minsta tendens att falla bakom hand (det hade han förvisso knappt någonting under passet).
Från igår (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0