LC:1 Sveden Dressyrmeeting

Vi var i väldigt god tid så så vi väl var framme promenerade vi honom lite innan han fick stå i sin box och äta. Två timmar senare startade jag.
 
På framridningen var han väldigt fin och framförallt väldigt pigg! Så himla kul. Kiropraktorns hjälp verkar verkligen ha hjälpt haha! 
Fick rida lite annorlunda bara från hur han är då han är seg så blev han super <3
Inne på banan var han lite spänd och tvärnitade flera gånger vid dommaren innan startsignal men försökte bara få honom att slappna av. Yngves stora svaghet är ridhus haha. Han går mycket bättre ute för där spänner han sig inte. Detta är en träningssak eftersom han inte alls tävlat länge. Det kommer!
Vid startsignal gick det bra men han tvärnitade vid hörnet igen och det känns så segt och man ser hur besviken jag blir för jag ville verkligen satsa i den här klassen. Han stannar tre gånger tror jag i programmet och han var bitvis lite spänd men annars var allt väldigt bra. 
Tyckte dommaren dömde liiite snålt på det han gjorde bra men men. Det slutade på 61,4 % tror jag. Alltså femte plats! 
Dock var det delade 4ror så såklart som vanligt hamnade jag precis utanför placering igen. SEGT
 
Hade vi inte gjort de missarna hade han förmodligen legat runt 65% vilket är väldigt bra! Han behöver bara bli mer avslappnad och trygg i sig själv. 
(Telefonminne dog innan galoppen. Galoppen var ganska slängig men absolut bra för en LC)
LB:1 kommer innom kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0