Sigtuna 11/4 70 cm

Vi tar en klass i varje inlägg :)
Idag var vi alltså på Pay and Jump i Sigtuna. Jättefin anläggning!
Framridningen och framhoppningen var på en stor ridbana precis utanför ridhuset så det var nära och bra. Jag red fram som vanligt, jobbade mest med att han skulle slappna av och lyssna på mig. Lite volter och sådär.
Amoure var lite för ivrig i galoppfattningarna och föll därmed lätt in i fel galopp, men för det mesta gick det snabbt att korrigera.
Banan var lite mer komplicerad och betydligt tittigare än vad de normalt brukar vara, men det var perfekt som träning!
Första rundan travade jag i princip bara då han var spänd, men jag lät honom galoppera på linjerna. Han hoppade snällt med lite övertalning, dock blev det ett knasigt stillaståendehopp på sista hindret som var ett plank, hade inte hunnit visa honom det innan men han var duktig i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur högt hoppade du? :)

2012-04-11 @ 20:07:45
Postat av: Tussie

Jättefint ni hoppar!

2012-04-11 @ 21:25:44
URL: http://londonryttaren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad fina ni är! :-)



Visst är det trevligt i det ridhuset? Ljust, stort och luftigt, det gillar jag!

2012-04-12 @ 01:18:36
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0