Täcken?

Nu kommer ju regnet och hösten och det blir bara kallare och blötare. Hur gör ni med täcken?

Själv sätter vi på Yngve ett tunt regntäcke då det regnar ute, annars går han naken ute och inne tills vidare.

Vet att det finns mycket åsikter om man ska ha täcke eller inte och så vidare. Men själv tror jag det är från häst till häst. Yngve lägger knappt någon vinterpäls så därför gör jag som jag gör. Men sen kan andra hästar som kanske islandshästar gå utan hela vintern.

Sen tycker jag själv att det kanske inte är så mysigt att stå ute och vara blöt hela dagen, men det kanske inte Yngve tycker haha, kan ju inte läsa hans tankar men jag tror att han gillar att vara torr.



Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0