Ridpass i regn och storm

Idag red jag, Amoure brydde sig ingenting om skorna och varken ömmade eller var varm. Hade först tänkt att vi skulle ge oss ut en sväng men det både blåste kraftigt och kom regn titt som tätt.
Amoure var på tårna när jag gjorde iordning honom och då slog jag genast bort tanken på att rida ut själv, vi ska inte utmana ödet ;) Så det blev ett lätt pass i ridhuset.
Jag känner att det är dags att höja kraven lite, tidigare ridpass har jag mest ridit runt så idag jobbade jag mycket med att reglera formen och få honom att söka sig mer framåt och inte krulla ihop nacken. När han väl förstod vad jag var ute efter gick det bra. I vänstergaloppen var han helt gudomlig att sitta på men i högergaloppen var han lite klurig, men ju mer knappar jag hittar och desto starkare han blir så kommer det bara bli bättre :)
Bildbrist

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0