Klåda i man och svans?

Som många säkert känner igen kan hästen få eksem under sommaren och klia sönder på man och svans.
USH jag avskyr det så jag har letat tips sen jag fick Yngve. En tjej i stallet sa att hon brukar använda aloeveragele i manen och svansen och det brukar försvinna, även vänner till henne har prövat och det försvinner.
Då var det ju tur för jag hade nämligen en aloevergele i Yngves plåsterlåda. Smörjt in man och svans och ska fortsätta så i någon/några veckor för att se om det blivit något resultat.
Aloeveragele går att köpa på Hööks tror jag. Aloevera är inte farligt på något sätt efter som att det är bara gjort på en växt. Man kan även ge Aloevera flytande i mat men det kan bli lite dyrt i längden.
Den är varianten har jag. Det finns även i spray form men det har jag inte använt.

Vet även att det finns shampoo som hjälper mot klåda,  vet någon vart det finns och köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0