Gårdagens ridpass

Jag & Amoure, Nathalie & Space, Linda & Juni samt Johanna & Marilyn började med att skritta bilrundan, gick bra som vanligt, lite fredagsflummiga var vi allt. Sedan fortsatte Nathalie till ridhuset och jag, Linda och Johanna stannade nere på slingan och travade ett varv. Sedan var jag så sugen på att galoppera, och även Amoure, så vi tog faktiskt en galopp, och han var pigg men ändå lugn och sökte sig trevligt nedåt, kändes jätte bra :D
Amoure var ganska svettig efteråt så jag tänkte att jag lika gärna kunde svampa honom i spoltspiltan med rinnande vatten eftersom vi ändå håller på med invänjning av den. Men han var så pass lugn när jag svampat att jag provade att spola honom, och han stod snällt stilla nästan hela tiden, bara bakbenen som han inte ville få spolade :)
Tack till Linda också som hjälpte till att både hålla Amoure och slang.
Nathalie & Space, jag & Amoure under första ridpasset :)

Kommentarer
Postat av: Linda

No problem ;)

2011-09-10 @ 19:56:09
URL: http://thavampyrbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0